China, China, China! Digitale innovatie, New Retail & het sociaal kredietsysteem


China staat bol van de digitale innovatie. Het land maakte onlangs 13,5 miljard Euro vrij om te investeren in innovatie en wil in 2030 leidend in de wereld zijn op het gebied van kunstmatige intelligentie. Het is al lang niet meer het land van “kopiëren en nadoen”, maar ze lopen vaak voorop als het gaat om innovatie, nieuwe concepten en een eensgezinde visie.

Inmiddels levert China meer unicorns (start-ups die doorgroeien naar miljarden-omzet) dan Silicon Valley. China wordt waarschijnlijk de leidende economie in de wereld. Of loopt dat zo’n vaart niet?

We denken in het Westen vaak wel te weten hoe het zit met China, maar dat blijkt niet juist. Ook over het veelbesproken sociale kredietsysteem zijn veel misverstanden. Hoe zit het nu echt?

Kom 9 juli luisteren naar Ed Sander en Rogier Creemers en je bent op de hoogte.

De Sprekers

Ed Sander is spreker en mede-oprichter van ChinaTalk; een blog over digitale trends in China. Ed helpt organisaties al jaren om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in China.
Hij komt ons vertellen over digitale innovatie en nieuwe retail concepten in China. Een nieuwe en verrassende kijk op e-commerce, clicks and bricks, mobile, Wechat en aanverwanten.

Rogier Creemers is onderzoeker aan onder ander de universiteit van Oxford, heeft een voorliefde voor internet en de wet. Deze combinatie maakt dat Rogier naast onderzoek veel publicaties schrijft over ontwikkelingen in China.
Hij komt zijn visie over de ‘big brother’ ontwikkelingen in China en o.a. het kredietsysteem met ons delen deze avond. Niet alle beelden die we te zien krijgen over China in het westen zijn namelijk juist. Maar hoe zit het dan wel?

Marion Tjin-Tham-Sjin werd onlangs gekroond tot internationaal zakenvrouw van het jaar en deze avond bij SMC050 te gast.
Marion begeleidt bedrijven in hun export of businessplan naar China met haar bedrijf Splendid China. Deze avond is zij pannellid en bespreekt samen met Ed en Rogier de ontwikkelingen in China.

Ed Sander

Rogier Creemers

Marion Tjin-Tham-Sjin

Datum en tijd:

maandag 9 juli 2018
Start: 19:45 Borrel: 21.30 uur.
Inloop: 19:00 (tijd voor koffie!)

Locatie:

MartiniPlaza
Leonard Springerlaan 2 · Groningen
Betaald Parkeren

Over SMC050

SMC050 is een initiatief om bedrijven, experts en nieuwkomers op het gebied van social media en technologische trends in de regio bij elkaar te brengen. Doel van SMC050 is om kennis uit te wisselen, op de hoogte te blijven en om te leren van de nieuwste ontwikkeling.

Meetup

Omdat de SMC050 community inmiddels zo groot is werken ze met de website Meetup. Via deze tool (die ook als App beschikbaar is) kan iedereen een account aanmaken en zich aanmelden voor een SMC050 editie.

– Je gaat naar https://www.meetup.com/smc050/
– Je klikt op “Join Us” en san “Sign in” (dit kan ook met Facebook of Google)
– Vervolgens vul je basis persoonlijke gegevens in.
– Je uploadt een foto
– Klikt op “browse our latest activity”
– Klikt op het evenement waar je bij wilt zijn
– Klikt op “YES” voor aanmelding of wachtlijst
– Vult in of je nog gasten meeneemt (vaak +1 of +2)
– en klikt op “Finish RSVP”

In je mailbox krijg je een reminder. Daar staat ook in of je op de wachtlijst staat of op de aanwezigheidslijst.

Sta je op de wachtlijst? Hou dan je inbox in de gaten! Je krijgt een mail wanneer er een plek vrijkomt. Je kunt alleen binnenkomen wanneer je via Meetup op de aanwezigheidslijst staat.

Sta je bij een VOL evenement op de lijst en wil je iemand meenemen? Dan kan, je kunt het wijzigen, maar dan kom je samen op de wachtlijst te staan en kom je pas binnen wanneer er 2 plaatsjes vrijkomen. En dat gebeurt niet vaak bij een vol evenement. Je kunt beter je gast een eigen profiel aan laten maken en zichzelf op de wachtlijst zetten.

AANMELDEN en AFMELDEN voor de avond zelf moet via Meetup!

Kosten

SMC050 werkt op hun avonden altijd met waardebepaling achteraf. Dat betekent dat je zelf mag bepalen wat je de avond waard vond. Wij hebben als organisatie € 10 per persoon nodig om kostendekkend te zijn. Maar je mag natuurlijk ook meer geven. Geef je niks? Vertel ons dan even persoonlijk waarom niet, zodat wij het evenement kunnen verbeteren. Dank!