Team: Ed Sander


Fotografie: Yvonne van Woudenberg

Ed Sander heeft een achtergrond in database en online marketing. Ed werkte op marketingafdelingen van diverse multionationale bedrijven n diverse sectoren, waaronder FMCG, farmaceutica, financiële dienstverlening en toerisme. Bezoek voor gedetailleerde informatie Ed Sander’s LinkedIn profiel.

Ed schreef tot 2010 diverse columns en artikelen in marketingliteratuur en is co-auteur van het prijswinnende boek Event Driven Marketing (2004) en de internationale opvolger Follow That Customer! (2010) en voormalig docent bij Beeckestijn Business School.

In 2011 besloot Ed twee jaar vrijwilligerswerk te gaan doen in China. Daar werkte hij als marketing consultant voor een aantal Chinese non-profit organisaties in Xi’an. Hij trad tevens op als online marketing manager voor het Xi’an International Business Forum en gaf een aantal colleges aan de Shaanxi Normal University.

Ed was gefascineerd door China in al haar aspecten en in het bijzonder digitale innovatie in het land. Voor de website CustomerTalk schreef hij in de periode 2012-2013 in totaal 35 column over dit onderwerp. Deze columns zijn gebundeld in het gratis te downloaden e-book ChinaTalk – De digitale revolutie in China.

Ed schreef ook voor verschillende andere media zoals China2025.nl, China Nu Magazine en CRTV. Alle artikelen de afgelopen jaren zijn inmiddels ook gebundeld in de gratis te downloaden bundels China Talk 2 t/m 6. In totaal schreef hij inmiddels ruim 200 artikelen over digitale innovatie, technologie maar ook over cultuurverschillen tussen Nederland en China.

In 2015 was Ed bestuurslid van Guanxi.nl, de zakelijke netwerkorganisatie voor China.

Ed geeft regelmatig lezingen in het hoger onderwijs alsmede seminars. Ook verzorgt hij regelmatig workshops en in-company trainingen over digitale innovatie in China. Een aantal van deze lezingen zijn terug te vinden in het YouTube kanaal van ChinaTalk.

Ed ontwikkelde voor ChinaTalk een reeks studie- en inspiratiereizen. Tijdens deze reizen combineert hij zijn lezingen over digitale innovatie met onderdompeling in het echte Chinese leven.

Samengevat, Ed heeft in de afgelopen 10 jaar diepgaande kennis opgebouwd over de Chinese cultuur en digitale innovatie in China. Via ChinaTalk deelt hij deze kennis met klanten.

Achtergrond & expertise: (Data-driven) Marketing/CRM, China digital tech

Talen: Nederlands (vloeiend), Engels (vloeiend), Mandarijn (B1, HSK3)

Telefoon: +31 6 51 214 206

E-mail: ed@chinatalk.nl