Over ChinaTalk


ChinaTalk is een in 2014 opgericht initiatief van Jessica Sun en Ed Sander.

ChinaTalk levert diverse diensten op het gebied van kennisoverdracht m.b.t. China: taallessen & cultuurtrainingen, lezingen & gastcolleges en studie- en inspiratiereizen over digitale innovatie in China. We talk about China, we help you talk to China.

Missie

ChinaTalk levert kennisoverdracht op het gebied van de Chinese taal, cultuur en (digitale) techologie aan studenten, ondernemers en professionals.

Visie

ChinaTalk hoopt meer begrip – zowel in de betekenis van inzicht als de betekenis van verstandhouding – over China, de Chinezen, de Chinese taal en cultuur en Chinese technologische innovatie te creëren bij haar klanten en daarmee bij te dragen aan positieve culturele kruisbestuiving.

Waarden

  • Transparant & integer: wij houden van directe en open communicatie met onze klanten, leveranciers en partners.
  • Onafhankelijk & onpartijdig: we zijn niet gelieerd aan politieke partijen, religies of ideologieën. We zijn niet per definitie pro- of contra, bekijken elke kwestie rationeel en vormen onze eigen mening op basis van feiten. We beschouwen onszelf niet als panda huggers of dragon slayers. We zijn het vaak niet eens met zowel extreem positieve als negatieve beeldvorming over China en brengen graag door middel van goede argumenten de nuance aan.
  • Respectvol: we hebben respect voor andere zienswijzen en meningen zolang deze ook respectvol zijn richting de medemens. Mochten we van mening verschillen dan zijn we bereid om het eens te zijn dat we het niet eens zijn.
  • No-nonsense & informeel: we zijn onszelf en doen ons niet anders voor dan dat we zijn. We zijn hoog opgeleid maar houden niet van blah-blah, buzzwords en poespas. We zijn gek op data en feiten en wars van stemmingmakerij.
  • Oprecht: We bieden alleen diensten aan waarvan we zeker zijn dat we er voldoende verstand van hebben en een topproduct kunnen leveren. We verwijzen klanten graag door indien we niet overtuigd zijn van onze expertise voor een bepaald project of onderwerp. We houden niet van kickback fees en verwijzen door naar anderen op basis van ons vertrouwen in die andere partij en worden daar niet voor betaald.
  • Klantgericht: we reageren snel en volledig op vragen van onze klanten en leveren een dienst die zoveel mogelijk aansluit op de individuele behoeften.

Fotografie: Yvonne van Woudenberg