Seminar: Uw product op de Chinese markt?


VOKA KempenVeel bedrijven kijken met interesse naar de ontwikkeling van de consumentenmarkt in China en willen ook een deel van de koek. Maar de grote vraag was altijd: hoe krijg je toegang tot die markt? De komst van Tmall Global in februari 2014 en de razendsnelle ontwikkeling van andere e-commerce platformen en sociale media in China bieden nieuwe mogelijkheden voor westerse bedrijven.

Tijdens een seminar van Kamer van Koophandel Kempen geven enkele China experts een overzicht van deze nieuwe mogelijkheden om de Chinese honger naar authentieke westerse producten te stillen en daarnaast delen ze ook enkele praktijkervaringen met de deelnemers.

Inhoud

In dit seminar worden vragen beantwoord zoals:

  • Wat zijn de verschillende online platformen in China?
  • Welke sociale media worden gebruikt in China?
  • Hoe kunnen deze e-commerce en sociale media platformen gebruikt worden voor B2C en B2B doeleinden?
  • Welke andere mogelijkheden zijn er voor toegang tot de Chinese markt?
  • Heb ik een Chinese partner nodig of niet?
  • Wat zijn de bestedingspatronen van de Chinese consumenten?
  • Is het voldoende als ik mijn website in het Chinees vertaal of is er meer nodig?
  • Hoe zit het met de internetcensuur in China?
  • Moet ik een eigen bedrijf en sales team hebben in China, of kan ik het vanuit België?
  • Hoe bescherm ik mijn merk en intellectuele eigendommen in China?
  • Hoe doen andere bedrijven dit?
  • Wat zijn de zaken waar ik aan moet denken?
  • Zijn er überhaupt wel mogelijkheden voor KMO’s/MKBers in China?
  • Moeten we schrik hebben van de Chinezen of moeten we het land eerder zien als een opportuniteit?

Doelgroep

Export managers, zaakvoerders, sales managers, business development managers van bedrijven die hun producten willen verkopen in China of bedrijven die reeds actief zijn in China, zowel in de consumentensector, industriële sector, dienstensector, enz.

Agenda

13.15–13.30: Registratie
13.30–13.35: Welkomstwoord door Voka Kempen
13.35–14.25: “E-commerce en Sociale media in China” door Ed Sander
14.25–15.10: “Verkopen in China; Strategische overwegingen” door Bart Horsten
15:10–15:25: Pauze
15:25–15:45: Praktijkgetuigenis door Bieke Buyens, S&M Manager Corsendonk Hotels
15:45–16:10: Praktijkgetuigenis door Paul Wouters, Managing Director Jump Start Ltd
16:10–16:30 Vraag- en antwoordsessie
16:30

Afsluiting en nabespreking

Uw trainers

Ed Sander is Nederlander en gespecialiseerd in database marketing, online marketing en CRM. Hij werkte twee jaar in China als marketing consultant. Sindsdien schrijft hij regelmatig blogs over dit en andere thema’s via Chinatalk.nl en China2025.nl en is hij regelmatige gastspreker op seminars over China.

Bart Horsten is Kempenaar en zoon van Joos Horsten, de man achter de succesvolle joint venture van Janssen Pharmaceutica in China. Sinds 17 jaar is Bart actief als China adviseur via Horsten International, voornamelijk voor Belgische KMO’s (ook enkele bedrijven uit de Kempen). Samen met zijn broer en Chinese collega’s heeft Horsten International reeds tal van bedrijven succesvol naar China gebracht. Bart is ook actief als China ondernemer en hij spreekt regelmatig op seminars over China.

Ed SanderBart Horsten

Praktisch

Wanneer
Woensdag 30 september 2015
Van 13.30 tot 17.00u
Ontvangst vanaf 13.15u.

Waar
Voka – Kamer van Koophandel Kempen
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Kosten

VOKA Kempen Leden:
€ 160 Excl. BTW
Niet-leden:
€ 225 Excl. BTW

Meer info
hanne.vanlaer@voka.be
wim.nobels@voka.be
Tel: 014/56.30.30