Positieve reacties op ChinaTalk lezingen in België


De afgelopen weken gaf ChinaTalk’s Ed Sander twee lezingen in België. Op 30 september reisde hij voor de tweede keer af naar Geel om daar samen met Bart Horsten van Horsten International, Bieke Buyens (Corsendonk) en Paul Wouters (Jump Start) voor de VOKA Kempen (KvK) een training te verzorgen voor ondernemers met interesse in de Chinese Markt. Tijdens de lezing vertelde Ed over de verschillende scenario’s om de online consument in China te bereiken. Na de training van een halve dag kregen de 15 deelnemers een vragenlijst toegestuurd.

De lezing werd achteraf als volgt beoordeeld door de respondenten:

Evaluatie VOKA Kempen

Alle respondenten beoordelen het volledige trainingsprogramma als goed of zeer goed. Met toevoegingen als:

  • Inhoudelijk goed.
  • Praktijkgericht, goede sprekers.
  • Open sfeer. Goed presentatiemateriaal & kennis van lesgevers.
  • Sprekers kennen hun zaak.
  • Er werd vooral gesproken vanuit de ervaring, waarbij de theorie omgezet werd in realiteit!
  • Goed algemeen beeld over China.

Als verberterpunt werd o.a. genoemd dat er meer interactiviteit zou moeten zijn en dat de 4 sprekers erg veel informatie gaven in korte tijd. Misschien zou de training bij een derde keer uitgebreid kunnen worden naar een volledige dag, met meer interactieve workshops?

SinalumniOp 3 november gaf Ed een lezing voor Sinalumni, de alumnivereniging van studenten Sinologie van de KU Leuven. In een uur gaf hij een kort overzicht van de ontwikkelingen van e-commerce in China en een uitgebreide demo van WeChat. Van de website van Sinalumni:

Op dinsdag 3 november verwelkomde Sinalumni Ed Sander in Leuven om 20:00 voor een lezing over de digitale revolutie in China. Zowel de lezing verzorgd door Ed Sander als de topic van de avond zou ik omschrijven als een wervelwind. Ed bruist van enthousiasme en energie om zijn kennis over het digitale landschap in China over te brengen. Diezelfde dynamiek en snelheid is kenmerkend voor het landschap van social media en e-commerce in China. Ed lichtte een tipje van de sluier en maakte ons wegwijs in de veelheid van actoren in dat landschap, waarom e-commerce en m-commerce zo boomen in China en de verbluffende innovatie ‘wechat’.