
Op 9 juni is ChinaTalk’s Ed Sander een van de sprekers op een door Focusplaza verzorgt evenement over flits- en thuisbezorging.
De gamechangers binnen de retail.
Flitsbezorgers claimen dat ze boodschappen binnen 10 minuten bij de klant op de stoep kunnen leveren. Dit is mogelijk omdat ze leveren vanuit hun eigen “dark stores” en niet vanuit bestaande winkels. De altijd maar drukker wordende consument, en ook de minder mobiele, ziet steeds meer het nut van snelle thuislevering en maakt er ook steeds meer gebruik van. Maakt dit ze tot concurrenten van de traditionele retail en supermarkten? Wat is de invloed van de flits- en thuisbezorging op de retail? En moet je er als retailer of producent zelfs in mee? Vragen waar geen eenduidig antwoord op te vinden is, maar inmiddels kunnen we vaststellen dat dit bezorgmodel van fenomeen doorgegroeid is naar gamechanger. Tijdens deze meerFocus bijeenkomst van Focusplaza op 9 juni gaan we in op diverse vragen rondom flits- en thuisbezorging.
Modellen voor On Demand Delivery
Moet de traditionele retail mee in dit nieuwe spel? Is het een oplossing dat de winkels thuislevering in eigen handen nemen? Of moeten ze juist samenwerken met flitsbezorgers? En is crowdshipping een reële optie? Deze en andere vragen staan centraal tijdens deze meerFocus op 9 juni aanstaande.
Lieke van der Loo is Senior Brand Strategy Consultant bij Kantar en zij deelt o.a. inzichten uit hun onderzoek naar de flitsbezorgingsmarkt. De marktomvang, marktaandelen, de groei van de markt, het bestelgedrag en in hoeverre bestellingen via flitsbezorgingsdiensten nieuwe of vervangingsbestellingen zijn. En welke impact vervangingsbestellingen hebben op fysieke supermarkten, online supermarkten en maaltijdbezorgdiensten.
In China wordt in de steden naar schatting al 20% van de boodschappen thuisbezorgd. Hoe verhouden flitsbezorgers zich tot de businessmodellen die in China worden toegepast voor on demand delivery? Wat kunnen we leren van de ervaringen in China? In welke richting zullen de flitsbezorgers zich waarschijnlijk ontwikkelen op basis van die ervaringen? Ed Sander, China tech watcher, gaat aan de hand van businessmodellen en new retail ontwikkelingen in China in op de vele vragen rondom flits- en thuisbezorging en de rol van de retail hierin.



Sprekers:
Lieke van der Loo, Senior Brand Strategy Consultant
Lieke van der Loo is Seni
or Brand Strategy Consultant bij Kantar en zij deelt o.a. inzichten uit hun onderzoek naar de flitsbezorgingsmarkt. De marktomvang, marktaandelen, de groei van de markt, het bestelgedrag en in hoeverre bestellingen via flitsbezorgingsdiensten nieuwe of vervangingsbestellingen zijn. En welke impact vervangingsbestellingen hebben op fysieke supermarkten, online supermarkten en maaltijdbezorgdiensten.
Ed Sander, China new retail expert
In de afgelopen 10 jaar heeft Ed diepgaande kennis opgebouwd over de cultuur en digitale innovatie in China. Een expert in China’s digital tech, onbemande winkels en thuisbezorgen. Tijdens deze meerFocus over flits- en thuisbezorging kijken we samen naar de businessmodellen achter deze nieuwe ontwikkeling en wat deze gamechangers betekenen voor de Nederlandse markt.
Fons Blomhert, dagvoorzitter
Vanuit zijn rol als dagvoorzitter en presentator gaat Fons regelmatig op pad in binnen- en buitenland om samen met Focusplaza-leden te onderzoeken wat er speelt in food, retail en DIY. Daarnaast neemt hij, als host van o.a. de ‘Zicht op Retail’ en de ‘Future Food’ podcastkanalen een exclusieve kijk in de keuken bij de meest uiteenlopende en innovatieve spelers en disruptors in de markt. Zo vormt hij een breed en onafhankelijk perspectief en hij neemt je graag mee in deze snel veranderende wereld.
Praktische informatie
Datum: 9 juni 2022
Tijd: 08.00 – 11.00 uur
Vorm: Interactief programma incl. ontbijt
Locatie: Kantar, Amsteldijk 166, 1079 LH Amsterdam
Parkeren kan op reservering vooraf
Deelname: 1 Focuscredit of losse deelname à 495 euro* (excl. btw) p.p. incl. ontbijt
*Focusplaza-leden profiteren van een ledenvoordeel van 10%.
Aanmelden
In verband met de beoogde interactie wordt deze workshop in kleine samenstelling georganiseerd. Hierdoor is er meer individuele aandacht per deelnemer. Er is dus een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Vragen?

Marleen van Focusplaza heeft een antwoord op al je vragen over meerFocus!
Marleen
Projectmanager Marketing en Communicatie
0315-346144