Publicatie China Talk 2 – Vernieuwing en verval in het moderne China


China Talk 2Op 5 januari publiceerde Ed Sander het tweede deel uit de China Talk-serie; een verzameling van 29 artikelen die eerder verschenen op China2025.nl. In dit boekje over het moderne China vormt de ontwikkeling van internet in het land de rode draad. Sander beschrijft hoe de vernieuwing op het gebied van online shopping, mobile commerce en social media in rap tempo plaatsvindt, terwijl milieuvervuiling, agressie in de gezondheidszorg, voedselschandalen, apathie en andere problemen wijzen op verval dat lijkt te zijn opgetreden tijdens de Chinese economische revolutie in de afgelopen 30 jaar.

In 150 pagina’s breng Sander de lezer volledig op de hoogte over een aantal belangrijke ontwikkelingen en uitdagingen in China. China Talk 2 is beschikbaar als e-book en als gedrukt boek. Het e-book is gratis te downloaden op chinatalk.nl. De gedrukte versie kan tegen kostprijs (€9,99 inclusief verzendkosten) besteld worden.

Sander: “De doelstelling van de China Talk serie is Nederland bekender te maken met China. Er heerst nog steeds een beeld dat China slechts de fabriek van de wereld is, maar op het gebied van social media en mobile commerce ligt het land al jaren voor op ons. De opbloeiende consumentenmarkt biedt daarnaast enorme kansen voor sommige Westerse bedrijven. Het land kampt echter ook met een flink aantal uitdagingen. Om geïnteresseerden een laagdrempelige manier te geven zich verder te verdiepen in het land wordt China Talk 2 in principe zonder winstbelang ter beschikking gesteld.”

Rutger Brouwer, Medeoprichter China2025.nl: “Ed is in Nederland een van de weinige mensen met diepgaande kennis over en inzicht in wat er zich op dit gebied in China afspeelt. Mede dankzij zijn hands-on marketingervaring in China weet hij die kennis op een prikkelende en overtuigende manier over te brengen op de lezers.”

Over de auteur

Ed Sander werkt heeft bijna 20 jaar ervaring als database & online marketing specialist bij diverse bedrijven, is co-auteur van de succesvolle marketingboeken Event Driven Marketing (PIM Literatuurprijs 2004) en Follow That Customer! en was docent aan Beeckestijn Business School.

In de periode 1011-2013 deed hij als marketing consultant vrijwilligerswerk voor goede doelen in Xi’an, China. Ook gaf hij trainingen online marketing aan leden van het Xi’an International Business Forum en Chinese NGOs en gastcolleges aan de Shaanxi Normal University. Tijdens zijn verblijf in China schreef Sander 35 columns over e-commerce en social media in China voor Customer Talk. Deze columns verschenen eind 2013 in het eerste deel van de China Talk serie.

Voor ChinaTalk geeft Sander lezingen en workshops voor ChinaTalk en schrijft artikelen over o.a. social media, e-commerce, consumentengedrag en innovatie in China. Naast de eerdergenoemde websites Customer Talk en China2025 verschenen zijn artikelen in CRTV Magazine, China Nu, Europe’s World, Belgian Chinese Chamber of Commerce Newsletter en Asian News.